Soliga söndag!

Varning för långt inlägg!

Började morgonen med att jag vaknade till runt 7.30, konstaterade att solen strålade för fullt utanför mina fönster och drog för mörkläggningsgardinen så den skulle täcka springan mellan rullgardinerna och gick ut i köket och vinklade ner den öppna persiennen. Gick sedan och la mig och sov till klockan var omkring 10.

Det var borde reserverat klockan 13 på restaurang Forsen för Afternoon Tea med mamma och Inger. Inger fick det i födelsedagspresent och jag ville gärna följa med så jag fick det i tidig namnsdagspresent. Jag är uppväxt med att man firar namnsdagar i min familj.

Jag tog en lätt frukost i sängen och läste innan jag gick upp och diskade och donade innan det var dags att dra sig mot Forsen. Moder natur bjöd på ett fantastiskt väder och jag tog tillfället i akt att använda min fina cape från MQ.

Det var trevligt och riktigt mysigt på Forsen. Det bjöds på scones, champagne, te och alla möjliga små godsaker att tugga på.

När magarna stod i sju hörn och vi druckit ett par glas champagne var begav sig min mor och jag en sväng på stan. Jag skulle bland annat införskaffa skydd till min nya mobil.

På Indiska har de erbjudande om att köpa 4 muggar men att endast betala för 3. Mamma tyckte jag skulle få muggar av henne om jag ville, och klart jag ville. Men svårt att välja. Och jag stod länge och valde fram och tillbaka tills jag beslutade mig för några med bland annat rutor på. Tills vi kom fram till kassan där ett tecken uppenbarade sig för mig. Det fanns precis fyra muggar kvar i en modell som det stod skrivet på att "detta är jag".

Vi var också in på Hellmans (inredningsbutik som hetat bland annat Inspiration) sväng där en fantastisk ljuslykta jag spanat in sedan den kom, nu fanns till nedsatt pris. Den fick jag också av min fina mamma. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0