Dubai - En upplevelse del 1

Jag vann ju resepresentkort i våras genom att delat i onlineenkäter. Eftersom jag vann en rejäl summa pengar ville jag lägga pengarna på en resa som jag antagligen inte skulle göra annars. Jag ville åka någonstans dit jag drömt om. Jag ville gärna åka i samband med min födelsedag (30år!) och jag ville inte åka ensam.

Så jag började fundera. Och fundera. Och mamma fyller ju 65. Visste inte vem annars jag skulle bjuda. Har ingen pojkvän att ta med på resan så det var ju inget alternativ. Annars hade jag nog tänkt på honom i första hand. Och jag har sett på reseprogram och dokumentärer om Abu Dhabi och Dubai och det verkar så häftigt att åka dit. Så det blev valet. Vi åkte en vecka och kom hem dagen innan min födelsedag!

Vi bodde på ett hotell i Dubai med 5 min gångavstånd till stranden. Vi hade utsikt mot Persiska viken och stranden där vi solade och badade. Vi hade nära till allt inom det område som kallades för "marinan". Vårat hotell låg mellan stranden och den uppgrävda kanalen.
 
Mer infomration om resan kommer senare.

 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0