Nytt år, nya tag?

Eller, vad är det man säger (skriver)? Nya mål, kanske? Nåja, jag får se om jag kommer börja blogga igen, jag tyckte det var roligt och givande men jag har varit dålig på det under lång tid. När man börjar jobba går mycket tid och energi åt till det tyvärr, och jag vet ärligt talat inte vad jag gör resten av dygnets timmar förutom sover. Och jag gör ju annat än jobbar och sover. Kanske dags att kartlägga vad man egentigen gör av sitt liv.
 
På en planeringsdag eller ett APT vi hade någon gång förra året prata min chef om detta med vad man väljer att lägga sin fritid på. Och anledningen till varför man jobbar. Jobbar jag för att leva? Lever jag för att jobba? Är mitt jobb meningsfullt för mig? Osv. Ett dygn har 24h, en vecka har 168h, en månad har ca 720h. Och om ett dygn har 24h, jag jobbar ca 6-7h i snitt. Låt oss säga att jag sover kanske 8h. Då är det ändå ca 8h kvar av dygnet att göra något vettigt med! Jag har tänkt en hel del på detta sedan hon sa så.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0